Magazinul de Crap ROCKWORLD
De ce ROCKWORLD este Magazinul pentru Crapi?
Vă invit pe toți să citiți scurta poveste a înființării magazinului.
Originea înființării Magazinului pentru Crapiști ROCKWORLD
Ideea deschiderii unui magazin cu produse dedicate pentru crapari a apărut complet întâmplător. Rockworld a început în 2004 ca o activitate suplimentară, menită să pună în practică ideea vânzării greutăților ecologice pentru pescuit, realizate din pietre naturale. Chestiunea greutăților din piatră mi s-a părut foarte interesantă din două motive. În primul rând, fiind crapist, niciodată nu am fost indiferent față de soarta peștilor care populează apele noastre. De la începutul pescuitului la crap am încercat să influențez cât mai puțin mediul lor natural. De aceea, înlocuirea greutăților din plumb cu greutăți din piatră mi s-a părut o mișcare bună. În al doilea rând – producția greutăților din piatră avea o barieră de intrare pe piață redusă din punct de vedere al costurilor – lucru important într-o situație în care salariul meu de la serviciu abia ajungea pentru invitația unei fete la cinema, o cină, câteva ieșiri la bere, transportul la muncă și două partide de pescuit la crap :).
O analiză SWOT realizată rapid a confirmat că există șanse de reușită, așa că am luat o decizie rapidă – câteva documente depuse la Primărie și firma a luat naștere :).
A urmat lupta pentru intrarea pe piață și convingerea primilor parteneri. Am încheiat colaborări cu doi angrosiști, cu care făceam schimburi „marfă pentru marfă”. Eu le vindeam greutăți, iar ei îmi vindeau, în schimb, echipament de pescuit cu care comercializau. Astfel, pe site-ul care la început trebuia să promoveze și să vândă greutăți din piatră au început să apară și alte produse pentru pescuit. Deoarece în acea perioadă singurii pești care mă interesau erau crapii, natural a fost să aleg, în barter, produse cu profil pentru crap. Așa a luat naștere Magazinul Online pentru Crapi www.ROCKWORLD.pl.
Dezvoltarea magazinului
Fiindcă am avansat la serviciu de la băiat de trebăluială la grafician, am avut unelte și expertiză pentru câștiguri suplimentare, iar toți banii câștigați îi investeam în dezvoltarea magazinului. Atunci am stabilit primele contacte cu producători englezi și cehi. A început munca grea pe o piață dificilă. La început, calitatea serviciilor de curierat lăsa mult de dorit, iar prețurile pentru aceste servicii erau astronomice.
Primele branduri cu care am început colaborarea au fost Master Carp, cehul Chytil și englezul BCUK. Următorii producători care au ajuns pe rafturile noastre au fost Korda, Rod Hutchinson, Solar, Mainline, Delkim, DynamiteBaits, Duncan și, bineînțeles, Tandem Baits.
Un pas important a fost întâlnirea cu Libor Chrobok, distribuitorul ceh al brandului JetFish, și începerea colaborării, precum și primele livrări de branduri precum Nutrabaits sau Fox.
Primul angajat și deschiderea magazinului fizic
Odată cu creșterea sortimentului, volumul responsabilităților a crescut rapid, atât datorită dezvoltării magazinului, cât și deciziei de a crea o nouă firmă sub formă de societate, care până astăzi se ocupă de grafică. Pentru a nu afecta calitatea serviciilor magazinului, a trebuit să iau decizia de a angaja primul angajat. Era perioada în care tot profitul magazinului era reinvestit în promovare și salariul angajatului, iar banii câștigați în noua firmă ajutau la extinderea sortimentului. Astfel, în sortimentul nostru au intrat noi branduri precum CCMoore, Gardner, GLT, Karel Nikl și EnterpriseTackle.
Când depozitul în care gestionam magazinul online a devenit neîncăpător și nu mai puteam funcționa eficient, am decis să deschidem un magazin fizic. Magazinul fizic a adus noi provocări și experiențe cu contact direct cu clienții.
Obținerea titlului de Campion al Poloniei și noul mecanism al magazinului online
Un pas important a fost decizia de a schimba mecanismul magazinului cu unul specializat, realizat pe comandă pentru noi. Acest lucru a contribuit la o creștere semnificativă a eficienței gestionării magazinului și, implicit, a posibilităților de dezvoltare ulterioară.
Cu siguranță, la creșterea recunoașterii magazinului a contribuit și titlul de Campion al Poloniei pe care l-am obținut în 2013. Titlul și întreg sezonul extrem de reușit se datorează și fratelui meu Szczepan, care m-a însoțit la toate competițiile în acel sezon deosebit de performant. Am participat la trei concursuri și le-am câștigat pe toate, iar la două dintre ele am prins și peștele cel mai mare! Aveam cu ce să ne mândrim :)!
Mutarea magazinului fizic
După aproape patru ani de funcționare a magazinului fizic a venit momentul schimbării locației. Am găsit un spațiu nou, mai mare, cu standard mai bun, cu un aranjament mai bun al încăperilor și parcare mai mare pentru clienți. Am introdus în ofertă și alte branduri precum CarpOnly, Nash, Prologic, NanoBaits, SBS, Massive Baits Kolibri, Bark, Ehmans, Trakker, Sticky Baits și FishFood. Totuși, după câțiva ani și acest spațiu a devenit prea mic pentru nevoile noastre. Am decis o nouă mutare, de data aceasta am trecut „pe propriul teren”. În prezent, rockworld înseamnă 500 m2 de magazin fizic și aproape 300 m2 de depozit suplimentar, precum și o echipă de peste douăzeci de persoane. Ne găsiți în Racibórz, pe strada Mikołaja 9a.
Planurile și obiectivele noastre pentru viitor
Continuăm să lucrăm intens la dezvoltarea magazinului, îmbunătățirea calității serviciilor și extinderea ofertei pentru a răspunde cerințelor și așteptărilor clienților noștri. Fără îndoială, cea mai mare forță și motivație pentru a merge mai departe ne-o oferă recenziile pozitive ale clienților și oportunitatea de a cunoaște oameni noi, la fel de pasionați de pescuitul crapului ca noi, care știu să se bucure de partidele de pescuit în peisaje superbe.
Cu salutări crapiste,
Łukasz Pawlik
PS. Ne vedem pe malul apei! :)